Stressen

Nu kom den över mig, bara sådär. Stressen. Allt jag måste göra varenda vaken sekund. Uppsatsjäveln som äter upp mig, att-göra-listan på jobbet som blir längre och längre, de där två distanskurserna som jag skrev in mig på som om jag inte hade nog att göra redan, volontärandet, flera tusen kronor som vi måste betala i extraavgift för att apan snodde alla pengar från huset.

Idag ringde en kompis och berättade att min fina vän som bor i Japan kommer hem i några veckor, flyr från krisen. Hon kommer ikväll, och hur mycket jag än saknar och längtar efter henne kände jag ”suck”. Jag orkar inte. Ännu ett åtagande, ännu en sak som det måste avsättas tid till.

Gud vad jag behöver vila. Vara ledig. Göra ingenting.

Snart, snart, måste hålla ut bara lite, lite till.

3 responses to “Stressen

  • Egon

    Ta hand om dig. Kram!

  • Haren

    Du fixar. Men glöm inte att man måste slappa lite ibland också. Kan du trycka på stopp-knappen för voluntärjobb och distanskurser iallafall tills uppsatsen är inlämnad? kram

  • Duktiga Tjejen

    Håll ut, håll ut! Det är så jävla trist när man är så stressad att sånt man annars tycker är kul (som vänbesök) känns som en börda. Snart är du ute på andra sidan…

    Abrazotes!

Kommentera

