Steg för steg

Igår tränade jag med min personlige tränare, och i slutet av passet satte han mig på att göra plankan. Tre gånger en minut. Jag höll på att dö, det är nog en av de övningar jag är allra sämst på.

Jag gjorde de tre minutrarna, men i många fler småbitar än tre.

Men jag blir jätteförbannad på mig själv när jag inte klarar såna grejer, svär och gormar och bankar näven i golvet. Så nu har jag gett mig på att jag ska klara plankjäveln nästa gång. Det är plankan varje dag som gäller härhemma nuförtiden. Idag klarade jag en minut i streck.

3 responses to “Steg för steg

  • S.W

    🙂 Jag upplever att nyckeln till plankan är att andas, och att inte spänna ‘fel’ muskel. Slappna av i nacke, skjut ner skuldrorna i ryggen så bröstet öppnas upp. Slappna av i händer. Spänn mage och rygg och rumpa. Vinkla in tårna mer.

    Snart står du så i flera minuter, utan problem!

  • Annaluna

    Den klarar du snart! Jag med min pajjade rygg kan göra tvåminuters på raken några stycken.. 😀 Eller ja, säkert inte nu, men jag gjorde när jag gick på pass tidigare… Håll ut!

Kommentera

