Mina helger just nu

Dricka så lite som möjligt, åka hem så tidigt som möjligt, stiga upp i ottan, skriva uppsats hela dan.

Fan vad jag längtar tills uppsatsjäveln är inlämnad.

5 responses to “Mina helger just nu

  • S.W

    Jag hoppas ditt ‘dricka så lite som möjligt’ gäller enbart alkohol. För vatten är väldigt bra och nyttigt och mycket värdefullt när man ska prestera.

    Hm. Hur fungerar det där med dricksvatten hos er?

    • underlandet

      Hehe, jo det gäller enbart alkohol. Vatten dricker jag i massor. Direkt ur kranen. Det funkar inte i hela landet men i storstäderna är det inga problem.

  • Niki

    Hej
    Texten handlar inte om mig, men när jag själv gjorde graviditetstest på en mottagning och det var positivt så hörde jag inte av dem igen. Det vill säga, man kan göra testet på en mottagning, gå till kurator på en annan och göra abort på ett helt oberoende sjukhus. Just för att vi har fri abort och ingen frågar. Det enda de vill ta reda på är precis hur långt gången man är men det är en undersökning som görs av sjukhuset där man ska göra aborten.
    En kvinna kan således göra 25 aborter på 25 olika sjukhus och förneka de tidigare.

  • Niki

    (Det sista där är jag dock inte helt säker på, men det är den uppfattningen jag fått. Funderar nu på om de kan kolla upp med andra sjukhus, men tror sådant är sekretess.)

  • elsa

    Lycka till med uppsatsen 🙂

Kommentera

