Jag fick svar från Lindex

Hej,

Tack för ditt mejl och dina synpunkter. Vi beklagar att du är missnöjd med vårt utbud av barnkläder.
Lindex är marknadsledande på barnkläder i Sverige i detta ålderssegment. Det är vi på grund av ett brett sortiment som tilltalar många kunder. Det stämmer att vi har olika mått på vissa plagg i flick- och pojksortimentet då efterfrågan ser ut på det viset. Dessutom erbjuder vi ett unisortiment vilket innebär att vi också har kläder till den kunden som tycker det är viktigt.

När vi gör barnkläder ska plaggen förena mode, bra funktion, kvalitet samt passform. Vi har en bred kundgrupp som har olika önskemål om de plagg man vill köpa till sina barn. Större delen av våra kunder efterfrågar den passform vi faktiskt erbjuder och man har en valmöjlighet när det gäller storlek. Plaggen är dessutom märkta på samma sätt oavsett om de är planerade till flick
eller pojk, vilket innebär att man är fri att välja.
Vårt storleksspann följer de allmänna rekommendationerna från branschen. Alla våra kläder prövas även flera gånger av provmodeller för att passformen ska vara bra.

Med vänlig hälsning
Jenny
Lindex Kundservice

Jahapp. Alltså, det var ju ett trevligt svar och så, men jag blir ändå lite less. Försvarstal, som vanligt. ”Vi har rätt, du har fattat det fel, vi har VISST det du säger att vi saknar”. Istället för att kanske ta till sig synpunkter och säga att ”det verkar ju lite problematiskt, vi ska titta på saken och se vad vi kan göra åt det”.

När det nu ändå har hamnat i tidningen och de har fått en storm av protester.

Kan man tycka.

Annonser

8 responses to “Jag fick svar från Lindex

  • Peppe

    Fast jag tycker att argumentet ”detta är vad konsumenterna vill ha!” luktar lite illa.

  • Micaela

    Svar som innehåller ”detta är vad konsumenterna vill ha”, det får mig alltid att undra vilka just de konsumenterna är? Är de påhittade eller finns det människor som fortfarande traskar in för att köpa ”pojkkläder” och ”flickkläder”? Det känns så 1950-tal?

  • Annaluna

    Fast alltså… är det inte vi som kunder som dessutom själva lägger värderingar i vad som är kill- resp tjejkläder..? Det kanske är rosa kläder till en kille och blå till en tjej eller? Förstår förvisso poängen, men ändå…

    Tycker öht att det är helt snedvridet, oavsett barn eller vuxna. M har stl M i killkläder, men provar han en L-tröja för tjejer sitter den som ett korvskinn. Ok, killar är ju lite större än tjejer generellt (som VUXNA!) men typ trosor då? När jag visar upp XL-trsor för M gissar han på Small eller Medium… och tjejer har väl för fan generellt större ass än killar eller?!

    • underlandet

      Men problemet är ju att affärerna tvingar på en det konceptet. Det vore såklart fantastiskt om det var så, men nu är ju klädesavdelningarna indelade i ”flickor” och ”pojkar” istället för det mycket mer logiska ”t-shirtar”, ”byxor”, osv, där man själv får bestämma vem man vill köpa vad till.

      Och vuxenkläder… håller helt med.

  • emster

    sjukt dåliga argument från lindex!

  • H som i Hanna

    Är det verkligen vad konsumenterna vill ha, eller har konsumenterna inte så många andra val i samma prisklass? Har inte Lindex åtminstone en relativt stor makt att bestämma vad konsumenterna ”vill ha”, eftersom de är ledande i det åldersegmentet? Precis som H&M har relativt stor makt att bestämma vad vuxna kvinnor vill ha, eftersom det är ett etablerat och välkänt märke?

    Riktigt dåliga argument från Lindex.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: