Första mensen sen jag slutade med p-piller kom idag. Nu vet jag ju inte om den kommer att återgå till att vara lika regelbunden som den var innan p-pillrens tid, men låt säga att den kommer att vara det. Då är det lätt att man börjar fundera på sånt här:

5 responses to “

  • Jenny

    Det här är olidiligt spännande!

    • underlandet

      Jag håller med! Jag vill helst börja nu, men vi vill ju på bröllopsresa till Sverige i juli-augusti och måste kunna flyga då, så jag läser på om olika flygbolags bestämmelser för flygning och graviditet… (om det nu går sådär på en gång att bli gravid, det vet man ju inte).

      • Jenny

        Det är väldigt häftigt att man faktiskt kan detaljplanera så där. Lite konstigt (jag tänker exakt likadant), men häftigt!

  • It's all about me

    Det handlar väl även om att man kanske inte VILL flyga när man är gravid, även om man FÅR för vissa bolag? Det finns ju en anledning till att man ska vara försiktig med sådant när man är gravid… Jag skulle inte flyga några månader in på graviditeten oavsett om bolaget sa ja… but thats just me 🙂 Hoppas att du blir gravid så snabbt som du vill, jag håller tummen!

    Ps. Jag är också sugen på barn, men nästa steg är först att bli sambo – i mars 🙂

    • underlandet

      Ja, naturligtvis, jag vill inte heller flyga för sent även om vissa bolag tillåter det upp till två veckor före beräknad födsel. Men det är ju ingen ökad risk i sig att flyga under graviditeten, anledningen till att flygbolag sätter gränser är att de inte vill åka på en födsel på planet och ju närmre beräknat datum man kommer desto större risk är det. Precis som på land.

      Hur som helst, vi satsar på februari – födsel i november (om nu allt går som på räls). Dessutom finns det ju stor chans då att personnumret blir 111111 och det vore ju skojigt.

Kommentera

