Saker man får dåligt samvete av

Att mamma ringer till jobbet och vill typ småprata (fast jag sagt att jag inte har tid att prata med henne när jag är på jobbet och att jag dessutom delar kontor med 4 personer och inte kan sitta och prata i telefon och störa alla).

Så jag försöker ändå vara lite trevlig, men jag vet att jag svarar kort och störigt, för jag blir irriterad.

Och mamma känner mig så himla väl och hör det direkt. Och jag känner henne så himla väl och hör direkt att hon blir lite ledsen, eller besviken, för att jag är otrevlig på telefon.

Och så lägger vi på.

Och så sitter jag där med dåliga samvetet och försöker att inte få tårar i ögonen på jobbet.

2 responses to “Saker man får dåligt samvete av

Kommentera

