Tjejfråga

Jag är inte så bra på smink och sånt. Folk verkar ju vara eniga om att det här med nagellack is the shit när det gäller att sluta bita på naglarna.

Uppdaterat nyårslöfte 2011 alltså: Alltid ha målade naglar.

Men då undrar jag, sånt här genomskinligt förstärkande nagellack – kan man ha det samtidigt som färgat nagellack? Eller är det antingen eller? Och, om man nu har det samtidigt, i vilken ordning? Först ett lager förstärkande och sen färgat eller tvärtom?

Upplys mig, please.

6 responses to “Tjejfråga

  • Linn

    Nu är jag ingen expert på det här, men stärkande bör ju vara närmast nageln för att funka. Och det går utmärkt att måla vanligt ovanpå. Iallafall för mig.

  • Jenny

    Så här gör du: har du kort om tid tar du bara vanligt lack. Har du mer tid tar du hela köret. Hela köret är: baslack, nagellack *2 samt överlack. Låter mycket, men sitter mycket, mycket längre. Mycket, mycket längre brukar för mig vara en vecka. Det är alltså ett djävla pill hela tiden, men man får fina naglar.

    Sen är vissa övertygade om att dyra lack sitter bättre. Det är INTE jag. Jag har både dyra och billiga och med underlack och överlack sitter alla lika på mig.

    En annan sak att tänka på med om man inte har underlack är att vissa nagellack kan färga av sig på nageln. Det skiter jag i, eftersom jag ändå alltid, alltid har nagellack.

    Det här är typ det enda tjejiga jag kan!

    • underlandet

      Åh, tack för värsta proffssvaret! Dum fråga: Baslack är alltså sånt där stärkande? Eller? Och överlack är ett annat, som heter överlack?

      Nu ska målas! (Och inhandlas lack)

  • Egon

    Säger som Jenny. Dock är det skillnad mellan olika märken, oavsett pris. Testa dig fram! Och jag har slutat bita på naglarna pga lnagellack. Istället pillar jag på nagelbanden istället, men men…

  • Jenny

    Nej, baslack är baslack, men det kanske kan vara stärkande också, det vet jag faktiskt inte.

Kommentera

