Steg för steg

Idag tog jag ett steg närmare att bli en underländing fullt ut.

Underlandet är ett land med en otrolig herre-betjänt-mentalitet, som jag kräks på litegrann. Jag tokvägrar till exempel att ha hembiträde som städar hemma hos oss. Men idag så var jag och handlade och hade glömt ryggsäcken jag tänkt packa allt i och det blev en himla massa kassar (typ sju fulla) och jag hade just varit på gymmet och hade spagettiarmar och orkade bara inte bära hem dem. Så för första gången i mitt liv bad jag en av de där som packar kassarna på affärerna, som inte har någon lön, bara dricksen de får för sitt packande, att köra hem mina kassar åt mig i kundvagnen.

Jag har sett dem på gatan ibland, de där medelklassmänniskorna som går bredvid en person som styr en kundvagn full med kassar och tänkt ”lata jävlar” (särskilt när det inte är så många kassar och de är flera som skulle kunna bära).

Nu är jag en lat jävel själv.

Vem vet var det här ska sluta? När som helst kanske jag går och skaffar hembiträde.

———-

PS Jag gav jättemycket dricks i alla fall.

Kommentera

