Vi var på fest igår, med Inte Skyldig och hennes kille. Och på fest i förrgår. Jag som skulle lägga ner det här med att dricka så jag får någon uppsats gjord på helgerna. Det går inte så bra, kan man säga. Det är inte så lätt i det här landet, särskilt inte i december, som är partymånaden par excellence. Så det blir inte så mycket uppsats skriven heller, vilket ger mig lite ångest.

Måste.bli.mer.disciplinerad.måste.bli.färdig.med.uppsatsen.någon.gång.

Nu är jag uppe tidigt, jag vaknade för en och en halv timme sedan, och O ligger kvar i sängen och snarkar medan jag dricker te i soffan med datorn i knät och läser bloggar och tidningen på internet. Jag älskar sån egentid. Vill ha massor av sån. Men Dåliga Samvetet säger att nu har jag slösat bort nästan två timmar som jag skulle kunnat ägna åt uppsatsen. Åh. Fuck you, Dåliga Samvetet.

Kommentera

