Intresseklubben antecknar

Apropå det här med att sluta med p-piller alltså. Imorse tog jag mitt sista piller. Tänkte ju ta en karta till, men det blir nog inte så. Jag har liksom hakat upp mig på det här med sambandet mellan p-piller och inte kunna ha en normal diskussion utan att börja gråta. Jag måste veta om det är så. Om jag varit en lipsill hela mitt liv för att jag proppat i mig hormoner hela mitt liv. Det vore ju onekligen lite irriterande om så var fallet. Om jag egentligen inte alls är värsta überkänsliga personen. Åh. Så nu tog jag mitt sista p-piller i morse. Sen kör vi på kondom ett tag. Sen gör vi barn (om nu allt går som på en räls, vilket jag räknar med att det kommer att göra tills motsatsen är bevisad). Och jag kanske slutar vara en lipsill.

2 responses to “Intresseklubben antecknar

  • Brysselkakan

    Jag var värsta surtanten tills jag slutade med p-piller! Efter att yngsta sonen var född ställde min man ett ultimatum: sluta med p-piller eller han flyttar. Så jag slutade och maken steriliserade sig. Frid och fröjd de senaste 15 åren hos oss! så du lär nog sluta lipa!

Kommentera

