Day 28 – Something that you miss

Vilket ämne för en utlandssvensk! Jag har kronisk hemlängtan (vilket inte är samma sak som att vilja flytta hem till Sverige) och saknar allt möjligt.

Såsom mamma, pappa, lillebror, vänner, mormor, farmor, årstider, riktig vinter, långa ljusa sommarnätter, knäckebröd, messmör, IKEA, fönsterbrädor, gott och blandat, ostkrokar, arbetsrätt, natur som man kan vara i, effektivitet, H&M, en lön som man har råd att resa med, kök med standardmått, fem veckors semester, färsk jäst, svenska rotfrukter, ljusa möbler, att cykla till jobb och vänner, folkbokföringen, fönsterlister, och svensk humor som den här:

Bara som exempel, dårå.

3 responses to “Day 28 – Something that you miss

  • Anydaynow

    Kan skriva under på alltihop! Kul att du tog upp fösterbrädor, det saknar jag också.

  • Cecilia

    Hej!
    Jag driver webshoppen http://www.scandinavianstuff.com där jag säljer svenska saker till främst utlandssvenskar. Vi har också en facebooksida där svenska humor, musik, bilder etc tankas upp varje vecka. Gå gärna med där och ge mig gärna tips på vad ni längtar efter så jag vet hur jag ska utöka sortimentet.
    Tack

Kommentera

