Day 27 – Your favorite place

När jag bor här i Underlandet längtar jag ibland ihjäl mig efter Sverige. Särskilt efter mitt hemma, där i norr, med älven och de oändliga skogarna och ljuset som alltid är så vackert och vemodigt.

När jag är i Sverige en längre tid ont-i-magen-längtar jag efter Underlandet, suktar efter salsa och det spanska språket som är så himla fint.

Att bo i ett annat land av egen fri vilja är att alltid ha två hemma, att alltid ha en liten tomhet i hjärtat efter det där andra stället, där man inte får vara. Det är att aldrig riktigt få vara hel, men ändå få vara så rik. För man har två favoritplatser.

One response to “Day 27 – Your favorite place

  • LaSofy

    Åh, vad jag känner igen detta. Det där med två hemma, alternativt att aldrig vara riktigt hemma, något som fattas en när man är på det ena stället…
    Om jag fattat det rätt så har du två bloggar. Eller har jag missförstått något?

Kommentera

