Day 19 – Something you regret

Man ångrar inte det man gjort, man ångrar bara det man inte gjort. Det tror jag benhårt på. Därför sålde jag alla mina möbler, gav bort kläder och saker, ställde några kartonger hemma hos mamma och pappa och så reste jag med två väskor och en enkelbiljett till andra sidan jorden. Här är jag fortfarande, fyra år senare.

Jag gillar inte att ångra saker, jag tänker att man lär sig alltid av allt, även av det riktigt dåliga. Men ska jag krysta fram något jag ångrar, så är det väl att jag blev ihop med Psykot. Och fortsatte vara ihop med honom ett helt jävla år. Det kan jag ångra, för jag tror att jag gick miste om så mycket under mitt år i Första Landet på grund av honom. Och för allt lidande han orsakat mig på avstånd under de snart nio år som gått sedan januari 2002 då jag reste hem till Sverige och lämnade honom för gott. Och för att han fortfarande spökar.

Men jag tror att jag lärt mig mycket av det också. Om än en dyrköpt läxa.

Kommentera

