Day 18 – Your favorite birthday

Jag älskar födelsedagar. Alla födelsedagar. Trots att jag fyller år på världens sämsta datum, då nästan alla är bortresta och de som är i stan inte har någon lust att festa dagen före stora festardagen.

Hur som helst. Förra årets födelsedag var kanske en av de finaste jag haft. Mamma och pappa var här och vi var ute och åt, de och jag och O. Med fördrink och allt, och jag blev lite på lyset.

Det var allt vi skulle göra den kvällen. Trodde jag.

När vi äter efterrätten ringer Os mobil och han säger att det är en arbetskompis som väntar i vår trappuppgång, O ska visst lämna över några arkiv eller vad det nu var. ”Jaha, då är det bäst att vi åker hem då, botten upp!” säger mina föräldrar och sveper glasen och ber om notan. Jag blev lite irriterad, det var ju ändå min födelsedagsmiddag, och så bara för att O har jobbgrejs klockan nio på kvällen på min trettioårsdag så ska den avbrytas bara sådär.

Vi hoppar in i första bästa taxi och åker hem. O säger att vi ska gå före, han väntar nere på sin kompis. Ett litet tag senare dyker han upp, med mina vänner som är i stan och med min högsta födelsedagsdröm, en parranda vallenata.

Han hade ordnat överraskningsfest till mig. Med vallenatoband. Världens bästa födelsedag:

2 responses to “Day 18 – Your favorite birthday

  • inte skyldig

    Fantastiskt! Är det så vi ska ha det på min födelsedag också? Okej. Tack.

    För att fokusera på något helt annat – kan man bara ta FÖRSTA BÄSTA TAXI?! Jag har läst att man inte ska göra det utan ALLTID FÖRBESTÄLLA.

    Mvh svensk tjej

Kommentera

