Day 17 – Your favorite memory

Jag tror inte att jag har något minne som är mitt absoluta favoritminne, men många stunder jag minns med lycka. När jag sitter här och tittar på spöregnet utanför fönstret kommer jag att tänka på när jag lärde mig att cykla.

Mina föräldrar vägrade låta mig ha stödhjul. Helt värdelös uppfinning, enligt dem, då lär man sig inte att cykla på riktigt. Så en hel våreftermiddag spenderade pappa med att lära mig att cykla från scratch, utan stödhjul. Hålla i pakethållaren och springa efter och så vingelvingel med balansen.

Jag var så otroligt lycklig när jag väl fått till det. När jag kunde cykla alldeles själv. Hela kvällen cyklade jag, runt, runt på den lilla asfaltgången i lekparken bakom vårt hus. Mamma och pappa tittade på genom köksfönstret och jag vinkade mellan varven. Det spöregnade, men jag ville inte komma in, för jag kunde cykla.

Runt, runt i lekparken i regnet, hela kvällen.

Kommentera

