Day 16 – Your first kiss

Åh. Jag gick i åttan, tror jag. Jag hade pussats tidigare, men var otungkysst.

Jag och min kompis Anna gillade samma kille. Jag kommer inte ihåg vad han hette, men det kan ha varit Daniel. Så pass intetsägande var han, alltså.

Anna gillade honom innan mig, så hon hade första tjing. Men en dag hade vi hängt med honom och hans kompisar, och det var liksom stämning mellan oss, Daniel och mig alltså. När killarna gått hem sa Anna att hon märkt att något låg i luften mellan Daniel och mig, så jag borde satsa. Han var min om jag ville.

Några dagar senare kysstes Daniel och jag. Jag tror det var hemma hos honom.

Själva kyssen minns jag inte mycket av, men den var väl okej.

Samma kväll berättade jag det för Anna på telefon. Hon la på. Sen skickade hon ett fem sidor långt brev om vilken fruktansvärd människa jag var och hur mycket hon hatade mig. Hon pratade inte med mig på ett år.

Mellan Daniel och mig blev det aldrig något sedan jag ganska snabbt upptäckt att han var snygg men en skoterman till personligheten.

Anna började prata med mig igen en kväll på en fest hur vanligt som helst. Som om ingenting hade hänt.

Kommentera

