Day 11 – Your siblings

Det här ämnet har jag längtat efter. Jag älskar min bror. Det är han och jag mot världen.

Han är tre år yngre än mig och när vi var små bråkade vi livet ur varandra. Åh, så jag avskydde honom. Men gud nåde den utomstående som vågade säga något eller bråka med honom.

Sen blev vi vänner, någon gång där i tonåren, och det är vi sen dess. Jag älskar min bror, trots att han är den jobbigast envisa person jag vet, trots att han är synthare ut i fingertopparna, trots en massa grejer, för han är ändå världens bästa bror och min lillebror.

Jag är orolig för min lillebrors hjärta. Han har haft en flickvän sedan en massa år tillbaka och jag är rädd att hon kommer att krossa hans hjärta. Hon är mycket yngre än honom och jag känner på mig att en vacker dag kommer hon att känna att hon vill leva livet, utan honom, att de har varit ihop sen hon var 17 eller nåt sånt och att hon vill vara 20-nånting singel. De har just flyttat isär, för hon ville bo själv. Och börjat ha ett öppet förhållande. Jag är rädd att det är början till slutet, och jag är livrädd att slutet kommer att krossa min brors hjärta.

Jag vill skydda honom från all världens ont, för han är min lillebror och jag älskar honom.

2 responses to “Day 11 – Your siblings

  • Brysselkakan

    Åhhh! Fina ord om lillebror. Och jag vet hur du känner… har gått igenom detta precis fast då var det min äldsta son som led… och lider än. Han är halv säger han… stackarn… mamma vill krama och trösta.

    Menen sak är säker: han går stark ur detta och det gör din bror oxå. Om ett tag.

  • Johanna

    Åh.

    Att flytta i sär och leva öppet förhållande är inget riktigt förhållande. Jag lider med din bror, usch! Det är så lätt att se sådant där i efterhand och så svårt att se när man är mitt inne i det. Hoppas allt löser sig till det bästa för honom! (Hur gammal är han? Var bor han? Vem är han? ;))

Kommentera

