Day 07 – Your best friend

På dagis. Två pojkar, jag kommer inte längre ihåg vad de hette. Vi lekte jämt. När det regnade bildades det en jättestor vattenpöl vid klätterställningen och där ”tvättade vi håret” genom att doppa hela huvudet i vattnet.

På mellanstadiet. Lotta började i vår klass. Vi var jämt med varandra. Efter skolan gick vi hem till nån av oss, till henne oftast. Där bakade vi scones, eller så gjorde vi sockerkakssmet utan bakpulver och åt upp hela bunken. Vi älskade New Kids on the Block. Jag var kär i Jonathan, hon i Jordan. Vi skrev kärleksbrev som vi aldrig skickade. Vi lekte att vi var på NKOTB-konsert och ställde upp kuddar som kravallstaket, precis så långt ifrån TVn att vi inte kunde ta på dem där konserten vi hade på VHS spelades om och om igen. Vi spelade in otaliga radioprogram på kasettband. Lotta bor kvar i hemstaden. Vi är kompisar på Facebook nu. Hon är gift och har två barn.

På högstadiet och gymnasiet. Jag, Kim och Lukas hängde jämt. Jag hade inte kabel-TV hemma, så varje tisdag cyklade jag hem till Lukas och vi såg vänner. Vi pratade om allt. Kim har flyttat till Norge, men Lukas träffar jag varje gång jag är hemma. Vi är inte så lika längre, men våra samtal handlar mest om gamla barndomsminnen.

På universitetet. Finaste, finaste Godis. Vi träffades när vi pluggade i Första Landet, men bodde i samma Studentstad i Sverige. Hon och de andra blev mitt gäng under studietiden. Det var världens bästa gäng, verkligen världens bästa. Och Godis har en alldeles speciell plats. Jag hoppashoppashoppas att hon kommer till mitt bröllop.

Nu. Det finns många människor i mitt liv. Många vänner. Många personer jag skulle kunna vända mig till. Men min allra, allra bästa vän är O. Utan tvekan.

Kommentera

