Day 03 – Your parents

När jag tänker på hur jag vill att mitt äktenskap ska bli, tänker jag på mina föräldrar. För mig är de själva idealbilden för livslång kärlek och ett lyckligt äktenskap. Jag vill ha det som de har det.

De bråkar ibland, såklart, men blir alltid sams igen.

De är kärleksfulla och visar ofta att de tycker om varandra.

De gör roliga saker ihop.

De fastnar inte i tråkiga rutiner.

De älskar sina barn, men deras äktenskap kretsar inte runt mig och min bror, och skulle inte bli tomt på innehåll utan oss.

Det här är ju ett ganska ointressant inlägg. Det är liksom intressantare med bråk och skilsmässor och ångest. Men nu ser inte min verklighet ut så, och det är jag oändligt lycklig och tacksam över. Intressant i skrift är en sak, deala med det i verkligheten är en annan. Då föredrar jag min verklighet.

Och jag hoppas att jag kommer att vara lika lycklig med O när vi närmar oss vår pension som mina föräldrar är med varandra.

2 responses to “Day 03 – Your parents

Kommentera

