Vi grälar väldigt sällan, O och jag, men gud vad jag hatar när vi gör det. Jag är ingen konfliktmänniska alls, jag kan inte med att vara osams. Och jag hatar när det handlar om pengar.

Nu har vi inte grälat, men det är sån där dålig stämning där varje ord måste vägas på guldskål, för vad som helst kan utlösa den där Konflikten vi undviker.

Och det handlar om pengar. Bristen på sådana.

Den där jävla julresan som är så dyr.

Jag hatar att O hatar att diskutera pengar. Han blir sur för ingenting och låser sig och säger ”ja, ja” och vägrar diskutera vidare och komma fram till något vettigt.

Jag hatar att han är världssämst på att hushålla med pengar och vara lite ekonomisk så att han har en buffert man kan ta av när man till exempel vill resa bort över jul.

Morr.

Men det verkar som vi reser till havet och solen och värmen till jul ändå.

Kanske.

2 responses to “

  • Haren

    Jag avskyr nästan den där känslan av när man går och väger varje ord och konstig stämning tar över hela alltet mer än att gräla. Pengar är fasiken roten till det mesta onda. Jag har fört över alla våra sparpengar till mitt konto för att J inte ska kunna spendera dem. Fast han är helt okej med det eftersom han själv tycker att han är vansinnigt oekonomisk.

  • It's all about Me

    åh fan, sånt där är sjukt jobbigt. Hoppas ni kommer fram till en kompromiss. Min M är inte perfekt, men något jag verkligen uppskattar är hans ekonomiska sida. Jga blev helt galen av min karibiska kille. Buffeert och hushållande existerade inte i hans värld…

Kommentera

