Bloggen och livet

Linnéas motivering till bloggpriset jag skrev om igår löd:

Den här damen skriver vackert  och sen är hon sådär skönt mystisk i sin blogg. Man får lixom inget grepp för hon är lagom anonym och bloggar inte om vad hon åt till middag eller dagens oufit. Jag antar att det är det som kallas integritet. Jag skulle gärna dela på en flaska vin med denna dam för att lära känna henne lite mer.

Det lät så himla fint (tar gärna en flaska vin med dig också!), och så fick jag lite prestationsångest igen för den här bloggen. Sedan jag startade blogga på den andra offentliga bloggen, den som mamma och pappa och folk som känner mig läser, har den här liksom hamnat lite i skymundan.

Det är synd, för jag gillar den här bloggen och er som läser den en massa. Och jag lovar bot och bättring. Jag ska bara försöka hitta någon bra rytm, mellan andra bloggen, uppsatsskrivandet och jobbet. Men det är inte så att jag inte har något att skriva om. Heta ämnen just nu: bröllopsångest och barnångest. Får se när det dyker upp inlägg om det.

Kommentera

