Taktkänslan, alltså

Jag har ledsnat lite på gymmet i huset, det är ganska tråkigt i längden att springa på löpband. Så nu har jag skaffat ett tiokort på gymmet i närheten. Ett sånt där snofsigt (och ganska dyrt) SATS-gym.

Min tanke med mitt tiokort är att jag ska utvärdera hur värt det egentligen är att betala en halv förmögenhet för att skriva in sig på riktigt på gymmet. Så jag har tio gånger på mig att testa alla olika träningspass. Eller, jag kör två träningspass på raken varje gång, för det är varje gång jag går in på gymmet som räknas, så man måste ju passa på.

Hur som helst, igår var jag på ett pass som hette rumba. Himmel och pannkaka. Alltså, jag är en hejare på att dansa salsa, jag kan skaka på axlarna och allt sånt.

Men alltså. Här var det mycket mer än bara salsa och axelskak. Det var salsa och axelskak på samma gång, reguetón, och inhemska danser som mapalé (tänk er armbågarna rakt ut, händerna vid bröstkorgen och skaka som fan).

Jag kände mig lite som en gringa utan taktkänsla. När Inte Skyldig kommer hit ska jag övertala henne att skriva in sig på gymmet också och så ska jag dra med henne på ett rumba-pass. För jag kan tänkta mig att inte hon heller har växt upp med dansen i blodet, såhär:

5 responses to “Taktkänslan, alltså

  • inte skyldig

    haha! jag sitter just och funderar på om jag ska gå ner på gymet och träna. jag tänker att eh…nä. vill inte. och så läser jag ditt inlägg och känner att jag får lite dåligt samvete. men det låter faktiskt mycket roligare att träna med dig, det får jag säga. så JA det kan jag väl göra. om det inte kostar en förmögenhet dvs, vilket det väl kanske gör?

  • It's all about me

    Gud vad bortskämd jag är med 4000kr i friskvärdsbidrag från jobbet per år. Hatar dock löpband, så jag hade inte ståt ut oavsett. Efter 5 kilometer dör jag av tristess. Ute är det en helt annan femma.

  • Anydaynow

    Åh, låter kul fast skitsvårt! Hade varit kul att se.

  • inteskyldig

    anydaynow – vi kan lägga upp video på bloggen när jag är där nere så att du får se hur vi håller på och skuttar runt.

  • Linnéa

    Right back at ya! Nu har du en award att hämta

Kommentera

