Jag ♥ Finland

Jag vet inte om jag har nämnt det förut, men jag älskar Finland. Av någon helt oförklarlig anledning. Jag tycker att finska är det vackraste språk som finns på denna jord, och jag drömmer om att lära mig det. Så fort jag träffar en finne terrar jag personen att lära mig ord och meningar och att böja verb (jag kan böja dem i presens).

Ikväll slösurfade jag lite sådär som man kan göra och klickade mig vidare till nya bloggar som jag inte läst förut. Då hittade jag det här. Jag dör. Man måste ju faktiskt bara älska Finland, helt enkelt.

Men ”Tyvärr har vi inga rättigheter att visa programmet i SVT Play.” Buhu.

Me quedé con las ganas, som man säger här. Det vet jag inte hur man säger på finska.

One response to “Jag ♥ Finland

Kommentera

