Barn

Idag är en sån där dag då jag vill göra barn nu och på en gång. Att vänta tills årsskiftet, då vi har sagt att jag ska sluta med p-piller känns som en evighet.

Och nej, jag tänker inte ens tänka tanken att det troligtvis inte går bara sådär på en gång heller.

5 responses to “Barn

  • Haren

    Vet känslan. Och jag måste vara galen eller nåt men jag märker hur vi redan börjat prata om vad nästa unge ska heta och hur vi börjat prata om att om om om J får det där långa långa jobbet, då skaffar vi en unge till bums. Eller bums och bums kan jag kanske inte vara så säker på, man kan ju som bekant inte bestämma över det där om inte kroppen håller med.

  • It's all about me

    Jag ser själv fram emot den dagen det sker. Fast, jag är mycket mer pessimistisk än du och tror att jag aldrig kommer kunna få barn, att jag kommer bli för gammal osv osv. Blir asrädd av att fertiliteten minskar från att man är 29 år och att risken för missfall ökar och jadajada. Menar bara – VÄNTA INTE, DO IT!!

  • Jenny

    Eller så går det direkt.//En som vet (och som inte är gravid, så slipper vi fundera på det :))

  • underlandet

    Ja, alltså problemet är ju att jag inte kan bestämma själv, jag har ju en framtida far till mina barn som också måste vara med på noterna. Och han är med på noterna till årsskiftet…

    Men åh, vad jag är sugen!

    Jag hoppas att jag är som du, Jenny. Eller, jag vet att jag är det, jag blev ju gravid en gång i tiden efter ett endaste fylleligg på valborg. Men det hänger ju på O, också.

Kommentera

