Söndagslista

Hittade en lista hos Onekligen, som jag lånar:

10 FAVORITER
Färg: Brun. Speciellt på kläder.
Mat: Ost. Jag tror att jag skulle kunna leva på bara ost.
Band: Bredband. Jag är en internet-junkie.
Film: Oj, finns så många. Svårt att välja bara en.
Bok: Judiths teater av Inger Alfvén
Sport: Capoeira är nog den roligaste sport jag tränat (även om det här med akrobatik verkligen inte är min grej)
Årstid: Alla. Men mest sommar och vinter. Jag gillar extremerna.
Veckodag: Söndag, när man har ett jobb som man gillar så att dagen inte går åt till att ha ångest för att man ska tillbaka till jobbet dagen efter.
Glassmak: Glass med nötter i eller passionsfrukt.
Tid på dygnet: Jag älskar soluppgångar

9 FÖR TILLFÄLLET
Humör: Lite trött och seg.
Smak: Agua de panela con limón
Kläder: Leggings, tunika, kofta. Svart, brunt och grått.
Bakgrund: Os gitarrplinkande och en enorm familj som skriker och skrattar nedanför fönstret.
Nagellack: Inget. Men borde måla dit, annars kommer jag att bita bort naglarna.
Tid: 17.40
Omgivning: Ett stökigt skrivbord.
Irritationsobjekt: Avsaknaden av hyllor som leder till ovan nämnda omgivning.

6 HAR DU NÅGONSIN
Dejtat någon av dina nära vänner: Ja.
Brutit mot lagen: Ja.
Blivit arresterad: Nej.
Badat naken: Men ja. Såklart. Har någon inte det?
Varit med på tv: Ja, både i Sverige och i Latinamerika.
Kysst någon du inte känner: Ja. Jag har för tusan haft sex med folk jag inte känner. Flera stycken.

3 PERSONER
Du kan berätta allt för: Min mamma (nästan allt), O, Finaste
Du tycker om: De flesta. Mina vänner, mina grannar, mina arbetskompisar, mina klasskompisar…
Du inte gillar: Psykot. Who else?

2 VAL
Kaffe eller te: Te. Om jag inte håller på att dö av trötthet. Då föredrar jag kaffe.
Vår eller höst: Vår.

1 ÖNSKAN
Att förkylningen jag känner på ingång ska försvinna.

Kommentera

