Ålderns höst

Nej, vafan. Igår var vi på fest, O och jag. Vi hade med oss en flaska vodka och lite läsk, men jag tror inte att vi drack upp hela flaskan själva. Vi drack kanske tre eller fyra groggar var. Med vodka/redbull och vodka/7up. Inte så överdrivet mycket, alltså. Inte för nån som har kunnat dricka nästan vemsomhelst under bordet i sina dar. Jag har varit skitbra på att supa. Och på att inte bli bakis.

Men nåt har hänt efter trettiostrecket. Jag är inte bra på att supa längre. Jag kommer hem och mår dåligt och måste stoppa fingrarna i halsen för att kunna somna utan att världen kör karusell innanför mina ögonlock. Och sen blir jag skitbakis och seg hela dagen efter.

Så jävla ovärt. Det kanske är dax att sluta supa. Bli vuxen, smutta på ett och samma glas whiskey hela kvällen. För såhär kan man ju faktiskt inte ha det.

Kommentera

