Nu vet jag vad jag vill göra med mitt liv! Igår var jag gästföreläsare på en genuskurs som en kompis till mig är ansvarig för, på ett av universiteten här. Om abortlagstiftningen här i landet, och abort i största allmänhet.

Så. Jävla. Roligt.

Kidsen var intresserade och ställde en massa bra frågor och jag passade på att tala om för dem exakt var man kan göra säkra aborter eller hur man får tag på piller och när och hur man kan ta dem för att göra abort hemma. Sånt är livsviktigt att de vet i ett land där en laglig abort är extremt svårt att få.

Jag har vetat det förr, men nu fick jag det bekräftat ännu en gång. Jag vill ägna mitt liv åt att lära ungdomar om sexuella och reproduktiva rättigheter. Jag kan knappt tänka mig något viktigare, eller roligare, än det. Nån ungdomsmottagning som vill anställa mig?

PS Ibland önskar jag att jag var naturvetenskapligt lagd. Isåfall skulle jag ha blivit gynekolog. Eller kanske barnmorska. Men helst gynekolog. Fast nu är jag ju inte naturvetenskapligt lagd, så det blir inget av.

2 responses to “

Kommentera

