Nej, han kan inte se

Ikväll var David hemma själv, så jag frågade hur det går med Häxan. Fantastiskt, han är upp över öronen i henne och hon detsamma i honom, och de planerar framtid och hon ska hälsa på honom och sen han henne och sen ska han göra praktik här nästa sommar igen.

”Det hade jag inte väntat mig av resan hit. Jag tänkte kanske att jag skulle dejta någon, men inte….”

”Inte att du skulle träffa ditt livs kärlek?”

”Precis”

Å herregud. Nu ska han kolla upp visumregler och vad som egentligen gäller för anhörighetsinvandring till USA. Och jag säger att ta det lugnt, kolla hur saker och ting går först, hur det funkar när hon är där, och när du är här igen. Ja, ja, säger han och trippar lyckligt iväg.

Alltså, jag tycker att hon är störande som person, och vi är inte kompatibla alls, men det är inte det som är mitt avog mot henne. Det är att hon inte känns pålitlig. Hon är en sån där person som man träffar och tänker att hon måste ha någon baktanke.

Jag kan sätta min hatt på att när hon har sitt amerikanska uppehållstillstånd är det tack och hej. Synd att alla ser det utom honom.

Kommentera

