Skotermannen

Det här med att skratta åt andra. Det är ju ganska elakt. Och ganska osympatiskt. Men väldigt roligt.

Nu råkar det vara så att jag har en gammal klasskompis på facebook, och han skriver helt bisarra statusuppdateringar. Såna där så man undrar vilken planet han lever på och hur den kan vara så himla olik min fast vi växt upp ihop.

Han är lite (eller väldigt mycket, de borde nog bli kompisar) som Hela Hustruns facebook-bekant Bägarn. Typ här, här, här och här.

Min gamla klasskompis, låt oss kalla honom Skotermannen, har tre fotoalbum. Ett loggfoton med ett foto på en motorcross. Ett som heter ”Gott Å Blandat” och innehåller ett foto på en bil och ett på en skoter. Ett som heter ”Bilder på mig” som innehåller fyra nästan precis likadana foton då han sitter i en soffa. Hans intressen är trimmade bilar, skoter, mc och styrketräning och hans favoritmusik är hårdrock och gott å blandat.

Skotermannen skriver statusuppdateringar som:

Pustar ut med en ÖL efter att ha lakt in klickgolv i hallen.Rätt jobbigt när väggar å golv lutar…Å ungar som springer fram å tillbaks! Å en kärring som undrar när det är klart!!!

Starköl å dunka dunka.Monterat ny dörrlist på audin å dammsugat. I morron blire En Dag På Strippen PITEÅ. Hoppas på bra väder…..så att man får se några rekord tider…

Drick ÖL å vänt på broschan

Ja, vi är lika gamla vi två. Nej, jag har inte valt ut godbitarna, det här är de tre senaste uppdateringarna. På riktigt.

Jag känner att Skotermannen är för bra för att behålla för mig själv. Så jag delar med mig till er. I framtiden kommer alltså ni också att få följa med på Skotermannens öden och äventyr på facebook via min blogg. Grattis.

Kommentera

