Det här med att vara superwoman

Oj! Jag tror att jag i förrförra inlägget råkade vagga in er i en falsk föreställning om att jag är en superwoman. Det är jag alltså inte. Jag är egentligen ganska lat och odisciplinerad.

Att stiga upp fem på morgonen varje vardag gör jag inte med ett hurtigt skutt ur sängen, utan snarare med ett fanihelvete efter en viljornas kamp där jag lyckas övertyga mig själv om att det är för mitt eget bästa, så jag blir färdig med uppsatsen nån gång. Jag vill helst bli färdig med uppsatsen ungefär NU och ligga kvar i sängen varje morgon och mysa med O istället. Men det är alltså ren och skär bevarelsedrift.

Tränandet är också ren och skär bevarelsedrift. Tränandet är liksom B för att jag ska orka med A, dvs pallra mig upp i ottan. Man ska ju tydligen sova bättre och få mer energi och allt sånt om man tränar regelbundet. Jag är egentligen världens latis, och orkar aldrig dra mig iväg för att träna om det innebär att jag måste förflytta mig (särskilt medelst allmänna transportmedel, dvs om det är längre än gångavstånd) och om det tar lång tid. Därför är det så himla finurligt att bo i ett hus som har gym. Med löpband och allt. För då tar jag liksom bara hissen ner till gymmet, tränar, hissen tillbaks och klart! Och så tränar jag bara en halvtimme, för då känns det inte helt oöverstigligt att idas träna.

Fast mest av allt längtar jag efter att bara ha ett heltidsjobb och sen FRITID. Det vore schysst.

Så, nu har jag tagit ned er på jorden.

PS Fast jag gillar alltså rutiner. Rent generellt. Det gör jag.

2 responses to “Det här med att vara superwoman

  • Annaluna

    Det där tog inte ner mig på jorden ett dyft. Ännu mer superwoman ju – att göra allt det där, trots att det tar emot. DET är att vara superwoman!

    🙂

  • Debbie

    Hade du gått upp 5 på morgonen med ett glädjetjut hade jag förmodligen inte orkat läsa den här bloggen… Men grymt att du gör’t trots att det är motigt! You go! *hejjar på*

Kommentera

