Vackra stunder

O är trött och har gått och lagt sig innan mig, jag stannar uppe ett tag till och diskar lite medan jag väntar på att tvätten ska bli färdig. När det är dags för mig att gå och lägga mig smyger jag på tå för att inte väcka O. Men han sover djupt, och andas sådär ljudligt som man bara kan göra när man verkligen sover på riktigt. Så jag kryper försiktigt ned mellan täckena utan att störa. Då, så fort jag lagt mig i sängen slingrar O in sina ben i mina, kramar om mig och viskar alldeles nära mitt öra:

Jag älskar dig, jag älskar dig, jag vill ligga med dig, jag vill ligga med dig, jag älskar dig.

Jag vet inte riktigt om han vaknat eller inte, så jag viskar tillbaka ”älskling, jag trodde att du sov, sover du?”

Du gör mig väldigt lycklig.

svarar han. Sedan fortsätter han att sovandas. Efter ett tag somnar jag också. Vi är fortfarande ihopslingrade.

2 responses to “Vackra stunder

Kommentera

