Champagne vs barn

Exet, aka Den Där, publicerade just ett foto på sin Flickr. En sticka med två blå streck.

På andra sidan Atlanten, i Sverige, skaffar folk barn till höger och vänster så fort att jag knappt hinner med i svängarna.

Nu blev jag sådär vansinnigt sugen på barnalstring igen. Jag som skulle vänta till efter bröllopet (så jag kan dricka champagne). Vi kanske kan dricka champagne innan, jag och O?

4 responses to “Champagne vs barn

  • Haren

    Det är ju fantastiskt trevligt att ha barn och nåt riktigt perfekt tillfälle finns väl inte. Däremot skulle jag starkt råda mot att vara typ höggravid när det äntligen är dags för bröllopet. Jag kände mig iaf så himla himla ful och det vill man ju inte just den dagen kanske.

    • underlandet

      Oj, det har jag inte tänkt på, jag har liksom alltid haft någon slags romantisk föreställning om att man går runt och känner sig strålande och vacker hela tiden när man är gravid. Så kanske det inte är, alltså. Men om man nu skulle lyckas planera det där, efter vilken månad skulle du inte rekommendera att kombinera graviditet och bröllop?

  • Haren

    Oj, alltså jag kände mig konstant skitful i nio månader. Men du kanske skulle känna dig jättevacker! Eller så är du listig och jättefertil och klämmer ut en unge innan nästa sommar.

    • underlandet

      Oj då! Ja, klämma ut en unge innan är ju också ett alternativ, jag har liksom tänkt att det är meckigt att underhålla ditresta svenska vänner (som jag hoppashoppashoppas kommer i mängder) och ha en ny liten skrutt i familjen som man är helt ovan vid samtidigt.
      Fast det kanske inte är så.
      Äsch, eller så får det bli som det blir och bli bra så.

Kommentera

