Planeringen so far

Det är märkligt, det där. Så fort man bestämmer sig för att gifta sig, så kan man liksom inte låta bli att konstant småplanera i huvudet. Fast så mycket konkret har vi inte än, hittills har vi kommit fram till:

  1. 9 juli 2011. Av rent praktiska skäl, så att det ska passa så många som möjligt att komma från Sverige. Mamma och pappa fick välja datum.
  2. Det blir inget kyrkligt. Jag hade nog inte gift mig i kyrkan i Sverige heller, men absolut inte här, där det är katolska abort- och homohatarkyrkan som gäller.
  3. Vi ska gå in tillsammans. Här är ju annars gängse tradition ”brudöverlämning” som det har kallats i debatten. Och jag låter nog hellre bli att gifta mig än att bli överlämnad av min pappa.
  4. Jag ska ha kort klänning. Jag vet bara att den ska vara kort och inte axelbandslös (på grund av mina pluttiga bröst, jag har inte lust att oroa mig hela kvällen för att klänningen ska hasa ned). Jag har en mapp där jag sparar foton på snygga klänningsmodeller, hittills är den ganska spretig.
  5. Vi ska gifta oss här.
  6. Ceremonin ska vara på både spanska och svenska.

Det var allt hittills. Vi  har ju ett tag på oss.

4 responses to “Planeringen so far

Kommentera

