Betyder det att jag håller på att bli gammal?

I lördags hade vi några kompisar hemma hos oss på sushimiddag. Vi åt sushi, drack vin och diverse annan sprit. Trevligt och lagom.

På något sätt lyckades jag få i mig alldeles för mycket av det goda (dvs alkohol), och körde fingrarna i halsen på äkta fjortismanér innan jag stupade i säng någon gång på morgonkvisten.

När jag vaknade i söndags var det med baksmällan från helvetet. Jag fattar inte hur jag kunde må så illa. Huvudet ville sprängas och det kändes som att jag skulle kräkas vilken sekund som helst. Till typ fyra på eftermiddagen då jag lyckades kravla mig upp ur sängen. Jag vet att det löftet såklart inte kommer att hållas, men ska det vara såhär vill jag aldrig dricka mer. So not worth it.

One response to “Betyder det att jag håller på att bli gammal?

  • Annaluna

    Sådär var jag senast år typ 2005 (svimmade till och med för att jag var så bakis, när jag satt på toa…). Tycker inte att jag drack SÅ m ycket då heller, men jag drack drinkar = sprit… Efter det sa jag NO MORE och sedan dess har det varit NO MORE! Så jag höll mitt löfte. Det var helt enkelt enough. Jag kan dricka ett par glas vin IBLAND och så, men aldrig aldrig så att jag blir bakis. Håller med ditt sista: So not worth it.

Kommentera

