Födelsedagspresenten

Jag fick den finaste presenten någonsin av mamma i födelsedagspresent senast. Hon har gjort ett fotoalbum, ett fint rött med svarta blad, med text och foton på varje blad. Fotoalbumet är albumet om mitt liv. På första sidan finns en dedikation, den på bilden, och sen följer foton och minnessaker från hela min uppväxt.

Det positiva graviditetstestet, armbandet från BB, den första locken hår de klippte av mig, en saga jag skrev i första klass…

Fatta jobbet. Först att ha sparat (organiserat efter år) alla saker från första början, och sen har hon skannat in ALLA foton från hela mitt liv fram till digitalkamerans intåg. Och sen valt ut och skrivit ut de foton som hamnat i albumet.

Det är den bästa födelsedagspresenten jag fått.

När jag blir stor vill jag göra ett sånt album till mina barn.

One response to “Födelsedagspresenten

Kommentera

