Tredje gången gillt?

För tredje gången har jag varit på intervju på ett sånt där jobb som jag hoppashoppashoppas på. Den här gången är det inte för att det är första foten i dörren till biståndsvärlden, det här är bautakliv rätt in i genusforskarvärlden!

Det är ett jobb som forskarassistent på ett fyraårigt genusprojekt på ett sånt där superbra forskningsinstitut som bara håller på med samhällsforskning och mänskliga rättigheter och finfina grejer.

Hon som intervjuade mig ringde i morse och undrade om jag skulle kunna tänkas vara intresserad, för mitt CV var ju jätteintressant, men jag kanske kände mig överkvalificerad nu när jag snart har masterexamen och lönen kanske inte var något att hänga i julgranen…?

Men hey, lönen, som jag trodde skulle vara typ existensminimum som hon framställde det, visade sig vara helt överkomlig (även om det är lägre än jag har idag), och assistent schmassistent, får jag jobba i ett genusforskningsprojekt är min lycka gjord.

Så jag sa att jag visst var intresserad ändå, så då fick jag intervjuas och göra ett skriftligt prov. Allt kändes jättebra, och dessutom sa hon att även om jag inte skulle få den här tjänsten av någon anledning så kommer hon att ta mig i beaktning i framtiden för andra tjänster eftersom mitt CV är så intressant.

Åh, håll tummarna nu allihop, jättejättehårt, jag vill jag vill jag vill!

5 responses to “Tredje gången gillt?

Kommentera

