30 bast

Officiellt vuxen från och med idag, alltså. 30-årskrisen består i att jag alltid sagt att jag ska ha barn innan 30.  Jag har ingen större lust att vänta längre, så nu gäller det bara att få O med på det hela också, så jag åtminstone har en på G i magen innan 30-året är slut. Det ska bli mitt nyårslöfte (och han lär inte vara särskilt svårövertygad).

Världens bästa mamma och pappa (nämligen mina föräldrar) är här, och eftersom jag träffar dem max en gång om året nu när jag gått och bosatt mig på andra sidan jorden har jag liksom prioriterat umgänget med dem framför bloggandet (förutom att vi hyrt bil och kört runt på vischan i Underlandet, långt från all internetuppkoppling).

Förutom att göra stan och land med dem ägnar jag mig åt tröstätande av allt julgodis de hade med sig, för jag fick inte ambassadjobbet. Jävla skit. Inte för att det var mitt drömjobb, men för att jag verkligen verkligen inte vill tillbaka till jobbet efter semestern. Jag är så jävla less.

Vill. Verkligen. Inte. Tillbaka.

Buhu.

Men jag fyller i alla fall år idag.

5 responses to “30 bast

Kommentera

