Längtan

Pappa och mamma förr i tidenOm mindre än två veckor kommer mamma och pappa. Då har jag tagit ut tre veckors semester och ska hänga med dem 24-7 och resa runt till olika hörn i Underlandet medelst hyrbil och flyg.

Jag längtar nästan ihjäl mig. Både efter mina finfinaste föräldrar som det var ett helt år sen jag såg, och efter semester.

Jag är ju som sagt hur less som helst på mitt jobb och vill helst sluta nu. Så jag går runt och låtsas att det är de två sista veckorna på jobbet för alltid och inte bara innan semestern. För jag har nämligen sökt ett nytt jobb, på svenska ambassaden, och får jag det börjar jag samma dag som jag skulle kommit tillbaka till jobbet från semestern. Åh, hoppas, hoppas, hoppas.

4 responses to “Längtan

Kommentera

