Morr, morr

Jag är uppe i ottan eftersom en viss sambo har en förmåga att glömma bort att stänga av mobilens väckarklocka på helgen. Själv sover han sött vidare, han kom ju inte hem förrän vid tvåtiden i morse, efter att ha varit ute och festat med arbetskompisarna efter jobbet, utan att ringa eller tänka på att jag kanske skulle bli orolig av att han aldrig dök upp hemma.

Men själv är jag alltså vaken eftersom jag gick och la mig tidigt av uttråkning och alltså var någorlunda utsövd när väckaren ringde alldeles okristligt tidigt, och inte kunde somna om.

Nu funderar jag på hur jag ska lägga upp mitt morrande när mannen väl vaknar

Åh, vilken bitterfitta jag är, men på sånt morgonhumör får man vara när man är ofrivilligt uppstigen klockan sex en lördagsmorgon, så det så.

One response to “Morr, morr

  • Annaluna

    Samma sak kan hända här oxå, haha! M går upp 5:30 på vardagarna, och ibland glömmer han att ställa om klockan… Jag tycker dock att det är SKÖNT att vakna tidigt, tänk vilken lång dag man har framför sig! 🙂 Jag har dock bara sagt att snälla, försök att komma ihåg, och nu har det säkert inte hänt på ett år!

    (ska jag säga, som vaknade av att pappa ringde kl.10:45 imorse, efter att ha sovit sedan kl 0:00, fick en chock!!!)

Kommentera

