Axplock ur min vardag

Alltså, jag är helt seg och skriver alldeles för sällan, men vardagen liksom äter upp mig och så helt plötsligt har det gått en massa tid utan att jag märkt det. Men det här är några axplock ur vardagen, tills jag skriver något vettigare:

Axplock 1: Jag har just insett att jag, om jag promenerar 20 minuter till närmsta station kan jag ta ett annat transportmedel hem från jobbet och sparar en massa tid (plus att jag får motion på köpet). Heja mig att det tog ett och ett halvt år av bussåkande i helvetestrafik varenda dag att komma på den snilleblixten.

Axplock 2: Jag försöker få en uppsatsintervju med en typ 100-årig katolsk präst som är jätteläskig. Jag är inne på tredje omskrivningen av intervjufrågorna och kommer att vara livrädd när jag väl sitter i intervjun för varje gång vi pratar på telefon så skäller han lite på mig på stränga gubbars vis. (Men intervjun är rätt viktigt, så jag kan inte banga)

Axplock 3: Eftersom jag hotar på jobbet om att sluta efter jul kommer styrelsen att ha möte nästa vecka för att diskutera min lön och mina arbetsuppgifter och (hoppas, hoppas) höja min lön och göra jobbet roligare. Jag slutar nog ändå, men det vore ju schysst så länge.

Axplock 4: Det hänger en stor uppblåsbar knallgrön Halloween-häxa med orange hår i taket i receptionen till huset där jag bor.

2 responses to “Axplock ur min vardag

  • Annaluna

    Hoppas du får högre lön så länge, bar att du hittat ny väg till jobbet osv. Jag går alltid till och från jobbet (tar ca 30 min i snabb takt = 3,3km= enkel väg) och det är så jävla skönt! Kul att läsa lite om din vardag! 🙂

  • JenJen

    Katolska präster är typ det läskigaste jag vet. Tillsammans med munkar. Och Rabbiner. Och allt heligt folk. Blir nervös av dem för jag har så stor respekt.

Kommentera

