Vart tog helgen vägen?

Varför går helgerna så snabbt? Det är redan söndagskväll och det känns som att jag inte fått gjort något alls. Det är förstås inte riktigt sant, för jag har ju faktiskt hjälpt en kompis att snickra ihop bokhylle-skrivbord och två sängbord till mig och O, varit på välkomstfest för vänner från halva världen som alla kommit till Underlandet samtidigt, städat hela huset, tvättat kläder, haft sex, pratat med mamma och pappa och pluggat litegrann.

Men ändå. Imorgon är det redan måndag och tråk-jobb igen och jag vill så gärna säga upp mig nu och ägna all tid åt att skriva en skitbra masteruppsats och mysa med O och sitta på fik.

För allt det där jag skulle plugga i helgen har ju inte alls blivit av och det var ju dumt.

Typiskt, alltså.

One response to “Vart tog helgen vägen?

  • Annaluna

    Tiden bara rusar iväg!
    Jag hann inte heller knappt plugga ihelgen eftersom vi var på IKEA fre + lördagkväll, snickrade ihop en säng, byrå, åkte hit och dit, och sen var typ helgen slut. Fan.

Kommentera

