Mitt 00-tal

Gör listan som alla andra…

Antal stadigvarande pojkvänner: Tre – Psykot, Den Där och Projekt O (som är Han med stort H, riddaren på vita hästen, osv.)
Antal äktenskap: Noll.
Antal barn satta till världen: Noll. Men nästa år, då reproducerar vi oss har vi bestämt.
Antal bostäder: Femton, om jag har räknat rätt. Inklusive ett rum som inneboende i den illaluktande lägenheten hos en Livets Ord-tant där jag stod ut i cirka tre timmar innan jag gråtande ringde efter pappa och bad honom hämta mig.
Antal högskoleexamina: Två. En kandidat i engelska och en magister i statsvetenskap. Och nästa år blir det en master i genusvetenskap, men då är det ju inte 00-talet längre.
Antal kalasfyllor: Oj, ingen aning… men rätt många.
Antal färdigskrivna romaner: Ingen.
Antal utslitna par Converse AllStar: Ett om året, knappt, så kanske… åtta?
Antal halsfluss: Eeeh… noll, så vitt jag vet.
Antal klamydiatester: Mmm kanske ett eller två (och desto fler på nittitalet)
Antal tatueringar: Två gjorda på nollnolltalet
Antal försök att gå i terapi: Noll.
Antal receptbelagda läkemedel mot depression och ångest: Noll.
Antal provade p-pillersorter: Tre. En i varje land jag bott i.
Antal mobiltelefoner: Ingen aning. Fyra, kanske?


Lämna en kommentar