Okej, så det är därför jag ser minst en krock i veckan

Jag hade följande telefonsamtal med en körskola idag:

– Hej! Jag har haft svenskt körkort i tio år och nu undrar jag hur jag ska göra för att ta körkort i Underlandet.

– Kan du köra bil, eller har du inte kört bil på de tio åren?

– Jodå, jag kan köra bra.

– Okej, då måste du göra ett syntest och lämna in kopia på ditt ID-kort och två färgfoton på dig själv. Det kostar 800 kronor och tar tre till fyra dagar att utfärda körkortet.

– Okej, men ska jag inte göra något körprov?

– Nej, det behövs inte.

– Nähä, men vill ni ha en kopia på mitt svenska körkort då?

– Nej, det behövs inte heller.

– Jaha, okej, tack så mycket då.

Kommentera

