Besvikelsebot

Den där neeeeeej-besvikelsen börjar lägga sig. Det känns ju inte jättepepp att vara fast på jobbet på obestämd tid, men jag försöker tänka på underländskt vis att allt händer av en anledning och att det säkert dyker upp något ännu bättre snart.

Under tiden botar jag besvikelsen med att drömma mig bort, till sol och hav och rom och Finaste och jag. Hon kommer två veckor i augusti och vi vill till stranden. Så jag kollar priser, funderar på vilka datum jag ska ta ut några semesterdagar, och planerar.

Och O och jag har hittat drömlägenheten nu och betalar handpenning på måndag och lämnar in alla papper i veckan, så om allt går som smort flyttar vi kanske redan till helgen. Enda molnet på den himlen är att jag inte riktigt har någon garanterad som flyttar in i min nuvarande lägenhet (men några på gång, så håll tummarna), och måste jag istället säga upp kontraktet måste jag betala tre månadshyror i böter (jävla ettårskontrakt). Men så kommer det ju inte att bli.

Så livet är rätt fint ändå, trots allt.

One response to “Besvikelsebot

  • Annaluna

    ja, ganska fint ändå, tänk att ni hittat en sån bra lägenhet! Jag vill se bilder!

    M och jag har varit tillsammans i mer än 2 år nu och jag bor fortfarande själv…

    Hoppas det dycker upp fler drömjobb och att resan till Karibien blir av!

Kommentera

