Det här med söndagsångesten

Annaluna skriver om hennes frånvaro av söndagsångest, och jag tänker på min i allra högsta grad närvarande söndagsångest. Precis som de skriver i kommentarerna handlar det såklart om att inte trivas.

Jag trivs visserligen alldeles utmärkt med tillvaron i övrigt. Men inte med jobbet. Jag är asless.

Det var schysst i början, och på det dryga år jag har jobbat där har jag lärt mig massor. Men nu lär jag mig inget längre, nu är det bara samma och samma och jag har ingen lust. Jag blir tokig av bristen på arbetskamrater (tänk att sitta helt själv på ett kontor), av bristen på utmaningar (administration, administration och mer administration), att alla problem är så meckiga för att det är så många olika viljor och så svårt att kommunicera för att vi inte alla finns på samma arbetsplats eller ens i samma stad, att det är så satans mycket obetald övertid och de tror att jag är tillgänglig veckan runt dygnet runt, och att det är så tråkigt helt enkelt.

Det händer inget nytt längre på jobbet och jag lär mig inget nytt längre, det är kanske summan av kardemumman.

Och därför innebär söndagarna sista stunden innan en hel lång vecka till på jobbet. Vilket innebär söndagsångest.

Och därför håller jag tummarna så hårt jag bara kan för att jag får det där andra jobbet, det som jag var på intervju för och som ska ge besked i slutet av den här veckan.

Jag hoppas så jävla hårt, jag har till och med gjort i ordning allt, skrivit uppsägningsbrev och allt. Väntar på besked och hoppas, hoppas, hoppas på att få säga upp mig, imorgon eller i övermorgon.

Hej då, nuvarande jobb.

Hej då, söndagsångest.

2 responses to “Det här med söndagsångesten

Kommentera

