Juni i backspegeln

Jag härmar diverse andra bloggare och tittar på juni i backspegeln:

2002: Jag bodde i Första Landet och jag och psykot hade just flyttat ihop på riktigt, i det där fallfärdiga rummet utan dagsljus och med lysrör. Det var iskall vinter, springor överallt, vi sov på en begagnad skumgummimadrass som var vår enda möbel, till ljudet av råttorna under golvet, och vaknade med köldånga ur våra munnar. Jag trodde nog att jag var lycklig, men ack så fel jag hade.

2003: Väl hemma i Sverige igen levde jag ut min återvunna frihet för fullt och knullade runt i Studentstaden. Jag hade just vunnit en tävling mot två korridorare – ett poäng för sex, ett halvt för hångel – med hästlängder. Livet lekte och åh, vad jag älskade student- och korridorslivet.

2004: Hemma i Sverige efter mina mfs-månader i Andra Landet och halvfartsplugg. Studentstadsjuni innan jag reste till England som språkreseledare och till USA på släktforskningsresa med farmor och farfar.

2005: I slutet av månaden satte jag för första gången fot i det som två och ett halvt år senare skulle bli mitt hem, Underlandet. Det var lägerledare en månad tillsammans med Indianen som jag sen hade en fram-och-tillbaka-crush på hur länge som helst.

2006: Sista Sverigesommaren på länge. Jag hade just kommit hem efter andra omgången i Andra Landet och bodde hemma hos föräldrarna för att spara pengar. Det var månaden jag gjorde abort och mådde helvete, och jag tänker på det nu och då, hur det hade blivit om inte…

2007: Vinter i Andra Landet och jag hade just fått FN-jobb och det var jag ❤ Den Där = sant för alltid.

2008: Jag försökte lappa ihop mitt krossade hjärta, för Den Där hade hittat Den Nya och nu var det de två = sant för alltid och jag blev ensam kvar, och lappade så gott jag kunde med hjälp av Revolutionären som plåster på såren och de finaste vännerna som stöd.

2009: Åh! Tvåtusennio är året och juni är månaden det händer! Det är jag och O och det är alldeles sant och nu har han äntligen fått jobb och vi ska flytta ihop och jag söker nya jobb och jag tror att jag nog kan få ett och framtiden är vår, hurra!

2 responses to “Juni i backspegeln

Kommentera

