Get a life

Inatt drömde jag att jag var gravid, med Projekt O. Jag hade just fått reda på det och gick på ultraljud. Då upptäcktes det att jag hade en metastatisk och stor cancer i magen. Det var på onsdagen och redan på söndagen skulle jag få opereras men jag var skiträdd i alla fall, för cancern spred sig snabbt och jag tänkte att på de dagarnas väntan kanske den skulle hinna nå min hjärna.

Jag vet inte vad drömmen kan tänkas betyda men jag tänker att den nog har att göra med mängderna av gravida vänner hemma i Sverige och min besatthet av Grey’s Anatomy som just nu visar gravida cancersjuka.

Hur som helst. Det bisarraste var kanske att jag ägnade avsevärd drömtid åt att fundera ut hur jag skulle berätta om både graviditeten och cancern i bloggen.

Kommentera

