Inbjuden

Så mycket för ”var och en på sitt håll” och yadayada. I morse hade jag följande mejl från Den Där i inboxen:

Hej, hur är läget?

Jag skulle vilja fråga dig en sak. Grejen är att Den Nya och jag vill bjuda in dig och O till bröllopet, men vi vet inte riktigt om du skulle känna dig bekväm, eller rättare sagt, inbjudan är öppen för er två, om du inte har några problem med det och det känns okej så skulle vi vilja att ni gjorde oss sällskap. Jag vet att allt är lite galet, men sedan vårt snack känns det som att saker och ting är på en annan nivå och vi kan hantera det här på ett annat sätt, så jag upprepar, ni är hjärtligt inbjudna, men du bestämmer om det är okej eller inte att acceptera inbjudan, och hur som helst om du inte kommer är det helt okej.

Jag skickar med inbjudan.

Kram

Den Där

Vi har tackat ja. Nästa lördag går jag och O på mitt ex bröllop.

3 responses to “Inbjuden

  • Haren

    Oj oj. Ja det ska jag villigt erkanna att det hade jag aldrig nagonsin klarat. Men good on you!

  • Annaluna

    Helt galet vad fort saker kan ändras, att han redan gifter sig med ”en annan” menar jag. Well well…Undrar hur länge det håller… Starkt av dig att gå! Jag hade inte klarat det gällande mitt karibiska ex, trots att det tog slut för 6 år sedan. Faktiskt…även om jag önskar honom lycka och välgång (sen är han iofs inte about to get married again, men ändå).

  • underlandet

    Ja, det är lite galet faktiskt. Men ja… jag vill inte ha honom längre, jag tycker fortfarande om honom som person, och det känns fint att kunna dela den viktiga stunden med honom.

    Fast det ska erkännas att jag hade nog inte gått själv. utan Projekt O.

Kommentera

