Den Där: Återseendet

Onsdag kväll.

Vi möts utanför en av de stora galleriorna i stan, både han och jag är sisådär tjugo minuter latino-sena. Jag är lite nervös innan, jag är inte helt säker på hur jag kommer att reagera när jag ser mannen som jag sist vi sågs för över ett år sedan trodde var Mannen i Mitt Liv, och som sen krossade mitt hjärta därifrån Andra Landet.

Det visar sig vara som att återse en gammal god vän som man inte sett på länge. Den där tanken på att jag kanske skulle vilja hämnas var som bortblåst. Det spelar ingen roll längre. Det var då och nu är nu.

Han är ju ändå fortfarande den där människan som jag en gång tyckte väldigt mycket om, och som jag fortfarande tycker om, på ett annat sätt.

Och vi pratade om allt som var, det som var vårt liv, och allt som är, det som är våra liv nu. Om han och Den Nya, om jag och Projekt O, om våra gemensamma vänner, om planer och om tankar.

Han åker snart tillbaka till Brasilien med Den Nya och jag tror inte att vi kommer att ses igen på mycket länge. Men det gör inget, jag vill inte att vi ska bli bästisar nu.

Men jag är glad att vi fick träffas igen för att lägga allt bakom oss och fortsätta våra liv. Var och en på sitt håll.

One response to “Den Där: Återseendet

  • Annaluna

    Fan vad bra, che! Det är PRECIS så det ska vara. Inga hämndkänslor, bara jaha, jag tyckte om honom, jag tycker om honom för det vi hade och för den han var, men thats it och ses vi inte på länge gör det inte så mycket. Skönt att läsa!

Kommentera

