Dagen Den Där

Dagen DD är den nionde maj. Jag fick reda på det igår, Den Där och Den Nya kommer tillbaka till Underlandet. Och de ska bo hemma hos en av mina finaste vänner, på obestämd tid, verkar det som.

Jag vet inte riktigt hur det känns. Tanken på Den Där åstadkommer inga krumbukter i magtrakten, men jag måste ändå erkänna att det var skönt att ha dem på bekvämt avstånd. För min del hade de gärna fått stanna kvar på sin strand i Brasilien, drickandes sina paraplydrinkar.

Men nu när de kommer vill jag nog träffa honom. Snacka, se honom i ögonen, avsluta det kapitlet för gott.

Projekt O är nervös förstås. Nervös för att jag inte har sett honom sedan det tog slut mellan oss, nervös för att sista gången vi sågs trodde jag att han var mitt livs kärlek, nervös för att väcka en sovande björn.

Jag vet inte vad jag är. Men Projekt O har inget att vara nervös över, för när jag föreställer mig min och Den Därs konversation dyker Projekt O ständigt upp som samtalsämne. Jag vill berätta hur fantastiskt allt är och hur jävla mycket bättre han är än Den Där.

Det kanske är den där hämnden som jag aldrig fick för allt jävulskap han utsatte mig för, som jag tror att jag är för civiliserad för att vilja ha, men som de där mer primitiva delarna av min personlighet kanske ändå vill ha.

Ja, jag tror nästan att drömscenariot (när jag tillåter mig själv att vara primitiv) skulle vara att han ville ha mig tillbaka så att jag fick peka ett fett fuck you-finger rakt i ansiktet på honom.

Moget.

3 responses to “Dagen Den Där

  • annaluna

    Jag kände ett sånt där hämnd-begär SÅ länge inför mitt karibiska ex, huuh! Men nu, nu är det som bortblåst. När jag åker till Karibien nästa gång vill jag umgås och behöver inte berätta om hur mkt bättre M är, inte alls, och det bara måste btyda att jag är över honom helt och fullo. Jag har alltid undrat om man VERKLIGEN är över en person som man vill hämnas på? Eller som man känner att man vill visa upp hur bra men är? Berätta om ur mkt bättre den nya killen är? Hämnd är fina grejjer, men varför vill man hämnas? Förvisso kan du ju vara elt över HONOM, men inte över SITUATIONEN. Ja, så måste det vara! Jag kom på det precis nu! Haha! Jag hade nämligen ämndbegär i 3 år inför karibien-exet, och sen när jag åkte dit och vi umgicks mkt och fick ett bra avslut, försvann alla sånna känslor snabbt efteråt.

    Nu fick du en monolog, hoho, sorry! LYCKA TILL och hoppas verkligen att du får till något snyggt så att han mår dåligt. Faktiskt! KRAM.

  • inte skyldig

    hihi. det är väl härligt att inte vara så mogen alltid? gört.

  • Haren

    Ah jag tror det ar helt normalt att vilja hamnas lite.

Kommentera

